درحال بارگذاری...

کاربرد‌های گوگرد پودری

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

کاربرد‌های گوگرد پودری


کاربرد‌های گوگرد پودری

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


خود ما نیز ممکن است بار‌ها آشنا‌ترین و مهم‌ترین کاربرد این ماده را دیده باشیم. احتمالاً گاهی اوقات، پس از اینکه طالبی یا میوه دیگری از این خانواده را خریده‌اید، متوجه بوی خاصی شده‌اید. پس از اینکه به آن دست زدید، دستتان نیز همان بو را می‌دهد. بله این بوی گوگرد است که استفاده فراوانی در کشاورزی دارد.

کاهش PH

بیشتر گیاهان به خاک با PH بین ۵.۸ تا ۷.۰ نیاز دارند. برخی از گیاهان مانند آزالیا، یاسمن و زغال اخته در خاک اسیدی‌تر رشد بهتری دارند. PH خاک در مناطق دارای سنگ آهک ممکن است تا ۸.۰ اندازه‌گیری شود و این خاک‌ها ممکن است تا پنجاه‌درصد از آهک تشکیل شده باشند. چنین خاک‌های قلیایی باعث کمبود آهن، روی و منگنز می‌شوند. گیاهان برگی ممکن است در این شرایط زرد شوند. کود مبتنی بر سولفات ممکن است این مشکلات را حل کند اما در موارد شدیدتر، گوگرد پودری موردنیاز است. گوگرد باید به‌خوبی با خاک مرطوب و هوادهی شده مخلوط شود تا مطمئن شویم که درمان عمل می‌کند.

دافع یا نابود کننده قارچ

گوگرد به کنترل کپک پودری و قارچ روی برگ گیاهان کمک می‌کند. اگر زمانی که برگ‌ها خشک هستند از گوگرد استفاده شود، این ماده بهترین عملکرد خود را خواهد داشت. علاوه بر این گوگرد پودری مانعی در برابر کپک زدن گیاهان است اما باید در نظر داشت که قبل از مستقر شدن قارچ استفاده شود. پس از باران شدید نیز، استفاده مجدد از گوگرد ضروری است.

گوگرد پوسیدگی قلمه‌های گیاهان گوشتی مانند بگونیا را متوقف می‌کند، به این صورت که ساقه گیاه را قبل از تکثیر به گوگرد آغشته می‌کنند. همچنین باعث توقف کپک زدن روی پیازها و ریزوم‌ها می‌شود. اما عیبی که دارد این است که در دمای بالای ۹۰ درجه فارنهایت (حدوداً ۳۲ درجه سلسیوس) ممکن است برگ‌ها را بسوزاند.


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


گوگرد پودری

این مطالب را هم بخوانید!

انواع کودهای N.P.K

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

عنوان: انواع پهپادها: زیرمجموع...

آیا می‌دانستید از پهپاد برای سمپاشی، محلول پاشی، کود پاشی میتوان استفاده کرد؟ می‌دانستید با استفاده از سمپاشی با پهپاد میتوانید برادشت محصول رو صد درصد داشته باشید؟ نتیجه‌گیری با پیشرفت تکنولوژی، انواع پهپادها به نحوی توسعه یافته‌اند که از هرکدام با توجه به نیازها و موقعیت‌های مختلف می‌توان بهره‌...

ادامه مطلب »

مديريت درختان پسته در فصل پایی...

در فصل پاییز، پسته هاي برداشت شده در انبارها ذخيره مي شوند بنابراين احتمال خسارت آفات انباري بخصوص شب پره هندي وجود دارد.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116